Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A somogyjádi székhelyintézmény záró beszámolója

           

     TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0603  image001.jpg

 

A somogyjádi székhelyintézmény záró beszámolója

 

 

 

 

 

 

 

A TÁMOP-3.1.4.C-14-2015-0603 azonosító számú „A nevelés kiteljesítése a Somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában és tagiskoláiban” című pályázat keretében az az alábbi programok valósultak meg a somogyjádi székhelyintézményben 6.895 ezer Ft értékben.

 

 

1.Tanórán kívüli, szabadtéri mozgásos tevékenységek:

 

1.1 Tájfutás

 

2015. június 11-én az alsó tagozatos tanulóink közül 70 fő vett részt a Zselic Tájékozódási Futó és Szabadidősport Egyesület által szervezett tájfutó versenyen. A program minden diák tetszését elnyerte, fáradtságot nem kímélő módon vetették bele magukat az újszerű, a fizikai és szellemi munkát egyaránt igénylő tevékenységbe. A verseny végén a tanulók díjazásban, jutalmakban részesültek: a részvételért valamennyi tanulót jutalmaztuk, majd osztályonként és nemenként az első 6 helyezett különböző díjakat (serlegek, érmek, különdíjak) kapott. A tanulók - szintén szolgáltatás keretében - szerény vendéglátásban is részesültek.

 

1.2. Ugrókötél

 

2015. szeptember 4-én az alsó tagozatos tanulóink közül 35 fő vett részt a Nagyatádi Kötélugró Klub által tanórán kívüli – szabadtéri jellegű – mozgásos tevékenységként szervezett ugrókötél programon. A program keretében a diákok örömmel vettek részt az alapjaiban ismert, de az előadók által új távlatokat, látványos különlegességeket is megmutató tevékenységben. A játékos versenyek végén a tanulók díjazásban, jutalmakban részesültek: a részvételért valamennyi tanulót jutalmaztuk, emellett osztályonként és nemenként a 7 legjobban teljesítő tanuló érmeket illetve különdíjakat kapott. A sikeres folytatás érdekében számlálós ugróköteleket vásároltunk.

 

2. Erdei iskola Fadd-Dombori

 

2015. június 15-18. között 38 tanulónk 4 pedagógus kíséretében 4 éjszakás, 5 napos erdei iskolában vett részt. A 4. és 5. osztályos diákok 10 színes, változatos program keretében ismerkedtek a Duna-mellékágrendszerrel, élővilágával Fadd-Domboriban a Gemenc Erdei Iskolában. Megtapasztalták az ember és a környezet egymásra hatását, bepillantást nyertek pl. a halászat, vadászat, horgászat, virágkötészet, kosárfonás rejtelmeibe. A szállás, étkezés, a programok biztosítása, illetve a tanulók utaztatása szolgáltatók igénybevételével történt. A pályázat keretében mini meteorológiai állomás, Eccolabbox környezeti vizsgálat, földrajz és környezet kísérletet vásároltunk.

 

3. Természet-közeli sporttábor Balatonszemes

 

2015. augusztus 24-27. között természet közeli sporttáborban vett részt az iskola 16 tanulója és 4 pedagógusa Balatonszemesen. A tanulók környezettudatos magatartásának fejlesztése a 3 éjszakás, 4 napos táborban 6 változatos sportprogram keretében történt meg.  Balatonbogláron a Kalandparkban ügyességünket, bátorságunkat tehették próbára. Különféle sport tevékenységeket végezhettek: többek között bobozás, kötélpálya. Gumikerekű kisvonattal Rádpusztára látogattak, ahol lovagolhattak is. Akadályversenyek, sorversenyek, Krytopolis–vetélkedők során természetben szervezett, ügyességi versenyekkel tarkított csapatépítő programokon vettek részt. A sikeres folytatás érdekében csocsóasztal, futball labdák, röplabdák, bójakészlet, sportszercsomag: trambulin, hullahopp karikák, gumilabdák kerültek beszerzésre.

 

 

4. Digitális tartalmak használatával kapcsolatos (bemutató foglalkozással összekötött)  alsó tagozatos műhelyfoglalkozás

 

A digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használatához kapcsolódóan bemutató foglalkozással összekötött műhelyfoglalkozást tartott az alsó tagozatos munkaközösség. A 2015. október 5-én és 12-én megvalósított programon 9 tanító és 15-15 tanuló vett részt. A továbbiakban 2 db fehér tábla, 2db interaktív tábla saját hangfallal, 1 db számítógép, 1 db monitor, 3 db projektor, 2 db mennyezeti konzol, 3 notebook, 5 db hangszóró, 1 db cd-s magnó szolgálja a fenntartást.

 

 

5. Pedagógus továbbképzések

 

20 pedagógusunk vett részt 30 órás képzésen. Az infokommunikációs technológiák szaktantárgyak oktatásban történő alkalmazását segítő, 2015. szeptember 24-25-26-án Marcaliban tartott képzésen 2 tanítónk szerzett tanúsítványt. Tanulási és magatartási, valamint konfliktus- és iskolai agressziókezelési problémák felismerését és fejlesztését segítő módszertani továbbképzések közül a „Konfliktus és stressz kezelés a pedagógiai gyakorlatban, megelőzésük és megoldásuk korszerű hétköznapi eszközei - mediáció alkalmazása a lelki kiégés Burnout elkerülése” címmel 6 pedagógus vett részt a 2015. szeptember 10-11-12-én Kaposváron tartott tanfolyamon. A „Problémás gyerekek. Az agresszió kezelése a köznevelési intézményekben” című 2015. október 15-16-17-én tartott képzésen, Somogyjádon 12 fő vett részt.

 

 

A megvalósított programok révén fejlődött a részt vevő tanulók környezettudatossága, egészségtudatossága, bővültek ismereteik, készségeik, képességeik. Ugyanakkor a változatos, érdekes tevékenységek segítették a diákok nevelésének kiteljesítését, többoldalú, arányos fejlesztését, valamint hozzájárultak a társadalmi leszakadás megakadályozásához.

 

A képzések révén a nevelők szakmai kultúrája fejlődött, különösen a nevelés módszertani területén.

 

A beszerzett kis értékű tárgyi eszközök nagyban segítik céljaink megvalósítását, támogatják a programok fenntartási időszakban történő megvalósítását is.

 

zaro-3.1.4.c--2-.jpg

 

zaro-3.1.4.c.jpg